Berries
← Atpakaļ uz sadaļu

PIERĪGĀ ATKLĀTS JAUNS VELOMARŠRUTS.

30.10.2013 | Juris Žilko | Baloži,Ķekava,tūrisms,salaspils,velo,tuŗisms,Rīga,velomaršruts,pierīga
First_page_velomarsruts_rbksr_15

Maršruta kopējais garums 41km, vairāk kā 20 dažādi apskates objekti, ceļā pavadāmais laiks kopā ar objektu apskati aptuveni septiņas stundas. Maršruts piemērots, gan aktīviem ikdienas velotūristiem, gan arī svētdienas braucējiem un ģimenēm ar bērniem, kuriem velosipēdi aprīkoti ar bērnu sēdeklīšiem. Ceļa segums – 80% asfalts, 20% labs grunts ceļš.

Piedāvāju īsu atskatu uz velomaršruta iepazīšanās braucienu,kurā piedalījās 11 velo eksperti.

Agrā 20. oktobra rītā vienpadsmit aktīvā tūrisma pārstāvji pulcējās pie Rīgas centrālās stacijas pulksteņa, lai visi kopā dotos atklāt interesantu velomaršrutu Pierīgā.  Uzreiz jāsaka, ka velobrauciena mērķis bija pārbaudīt dabā ceļus un taciņas, fotografēt objektus, fiksēt braucienā patērēto laiku un veiktos kilometrus, savukārt brauciena dalībnieki iejutās velotūristu lomā, kuriem paredzēts šis vienas dienas velomaršruts Rīga-Baloži-Ķekava-Salaspils-Rīga.

Un tātad, maršruta sākums ir Rīgas dzelzceļa stacija un devāmies ar vilcienu, kas attiet plkst. 08:29. Velomaršrutā var doties arī ar vēlākiem vilcieniem, precīzs vilcienu kustības saraksts - www.pv.lv. Jau pēc padsmit minūtēm izkāpām stacijā „Baloži”, sakārtojām ekipējumu, attiestatījām odometrus, GPS iekārtas, sagaidījām vienu ‘ekspertu’, kurš uz staciju devās ar velo un Aidā!, devāmies maršrutā.

Pēc atpuveni 4km iesildīšanās, pirmais apskates objekts, kur piestājām, bija Olaines un Ķekavas novada robeža - Ostvalda kanāls. Tas rakts ar lāpstām 19. gs. nogalē un darbus vadījis slavenais meža zinātnieks Eižens Ostvalds. Pēc pārsimts metriem iegriezāmies bijušās Baložu kūdras fabrikas teritorijā aplūkot šaursliežu dzelzceļu, lokomotīvi un vagoniņus, ar kuriem savulaik izvesta kūdra no purva. Par padomju laika ideoloģiju vēstīja uzraksts uz kūdras fabrikas lielākās ēkas „МИРУ - МИР!”. Kā nākamo objektu apmeklējām bijušo bumbu patvertni (pasākumu reklamējot, tas tika apzīmēts kā x-objekts) un izmantojām iespēju izložņāt iekštelpās, kā arī ventilācijas šahtās. Tālāk ceļš veda uz augstāko vietu Baložu pilsētā – 26m augsto Mūlkalnu, kurā savulaik atradies skatu tornis. Kā pirmo atpūtes vietu pēc pusotras stundas braukšanas izvēlējamies konditoreju Mario (www.mario.lv), kurā malkojām kafiju, tēju un ēdām līdzpaņemtās maizītes.

Pēc krietnas pusstundas posāmies tālākam ceļam un aplūkojām Baložu pilsētas lepnāko strūklaku – Vardi, kas cēli uzstādīta skvērā iepretīm Baložu pilsētas kultūras namam. Protams, izmantojām iespēju visi kopā nofotografēties un turpinājām ceļu uz Titurgas ezera dabas taku (www.titurga.lv), un pēc tās uz Baložu pilsētas jaunā ciemata Titurgas centru. Uz mirkli piestājām pie R.Mūrnieka piemiņas akmeņa, aplūkojām pārējās Titurgas strūklakas, pārvaldes ēku un devāmies tālāk.

Drošā vietā škērsojot A7 šoseju, nonācām Rāmavā, kur no ārpuses aplūkojām Depkina muižu Rāmavā un pieguļošo parku ar dīķiem. Var teikt, ka ar šo objektu arī noslēdzas maršruta pirmais posms, jo tālāk seko aptuveni 5km garš pārbrauciens līdz vecajam tiltam pār Titurgas upīti vietā, kur kādreiz bija vecā Bauskas šoseja, dzirnavas un dīķis. Šajā vietā 1947. gadā uzņemti fragmenti spēlfilmai „Mājup ar uzvaru”.

Tālakajā aptuveni 5km garā pārbraucienā apskatām piemiņas akmeni mežsargam H.Gailim, bet blakus Ostvalda kanāla nobeigumam arī iepriekš jau pieminētam E.Ostvaldam, paviesojāmies arī Susurmuižā (atrodas iepretīm Daugavas muzejam Doles salā), veldzējām slāpes Ķekaviņas avotā līdz beidzot, drošā vietā (Ķekavas novada TIC) nolikuši velosipēdus, godbijīgā pacilātībā devāmies apskatīt Doles-Ķekavas sv. Annas ev. lut. baznīcu (kekava.lelb.lv). Mums laimējās, jo varējām tikt arī baznīcas tornī un apskatīt Ķekavu no augšas. Pāri ielai, ēka, kur izvietots Ķekavas novada TIC atrodas arī Ķekavas novadpētniecības muzejs un tas, protams, iekļauts šī maršruta apskates objektu sarakstā. Muzejā trīs zālēs apskatāma ekspozīcija par Ķekavas novadu, slaveno ilustratoru Edgaru Ozoliņu, kam veltīta atsevišķa ekspozīciju zāle un arī ceļojošo izstādi par godu Latvijas Tautas Frontes 25 gadu jubilejai. Apskate ilgst labu pusstundu, esam atpūtušies, bagātinājuši sevi ar jauniem iespaidiem un dodamies tālāk maršrutā, kur mūs gaida aptuveni 10km garš pārbrauciens Salaspils virzienā.

Pa ceļa piestājam pie Trušeļu kapiem, otra (mazāk zināmā) avotiņa Ķekavā, īsu brīdi mūsu maršruts ved gar nēģu ceļa pie Rīgas HES, bet tālāk jau gar HES uzbērumu līdz pat pašai spēkstacijas ēkai. Pāri gājēju pārejai šķērsojam ceļu un uzbraucam Rīgas HES uzbēruma augšā, kur paveras plašs skats uz ūdenskrātuvi. Vējš ir mērens un jau pēc pusstundas esam pie Sv. Jura baznīcas drupā, kas ir maršruta viens no pēdējiem objektiem. Nedaudz uzkavējušies dodamies arvien tuvāk mūsu galamērķim Nacionālam botāniskajam dārzam (www.nbd.gov.lv), kas atrodas dažu kilometru attālumā. To sasniedzot, mūs ar Latvija audzētām dzērvenēm sagaida Salaspils Domes pārstāvji un NBD direktors, kurš iejūtoties gida lomā izvadā pa dārza teritoriju.

Vienas dienas velomaršruts Rīga-Baloži-Ķekava-Salaspils-Rīga velo braukšanas posms faktiski noslēdzas dzelzceļa stacijā „Salaspils”, no kuras ar regulāru vilcienu satiksmi ātri iespējams nokļūt atpakaļ Rīgā. Mūsu gadījumā tas bija vilciens plkst. 15:59, kas Rīgā pienāca plkst. 16:27.

Brauciena bildes aplūkojamas šeit: Galerija 1, Galerija 2.
Maršruta GPX fails pieejams šeit: Fails 1.
Maršruta GPS fails pieejams šeit: Fails 1.

Juris Žilko
Ķekavas novada TIC vadītājs
Mob. 29359409

Komentāri